خرید بهترین گوشت تازه مرغ بومی محلی

گوشت مرغ های بومی و محلی از محصولات پروتئینه بسیار باکیفیتی است که این روزها بصورت تازه در بازار ارائه می شود و با بهترین درجه کیفی قابل خریداری ست.

مرغ ها ماکیان خانگی و اهلی سودآوری هستند که از دیرباز بخاطر سازگاری خوب شان با محیط های گوناگون و اقلیم های مختلف آب و هوایی مورد توجه مردم قرار گرفتند و امروزه نیز به خاطر این سازگاری و همچنین توانایی خوب شان در تولید گوشت و وزنگیری سریع مورد توجه پرورش دهندگان طیور قرار گرفته اند.

پرورش مرغ و تولید گوشت سفید در ایران

در ایران نیز مرغ ها اهمیت بسزایی دارند بطوریکه گفته می شود ایران از هفتمین تولید کنندگان بزرگ گوشت مرغ در دنیاست بنابراین پرورش مرغ در کشورمان رو به رشد بوده و موفقت آمیز بوده است.

تولید گوشت سفید مرغو گوشت بلدرچین زنده در ایران به سالها پیش برمی گردد و امروزه نیز با شیوه های صنعتی این محصولات تولید بیشتری دارند.

در تولید گوشت مرغ صنعتی مرغ ها در مرغداری های خاصی پرورش می یابند و از برنامه های شب و روز مصنوعی برخوردارند یعنی با ایجاد روشنایی مصنوعی و تاریکی نوعی شب و روز هشت ساعته یا بیشتر پدید می آورند و مرغ ها نیز بنا بر شرایط بدنی رشد سریع تری پیدا می کنند البته این برنامه ها به شب و روز مصنوعی منتهی نمی شوند و در شیوه های صنعتی محصولات غذایی، افزودنی ها و هورمون یا آنتی بیوتیک ها هم نقش پررنگی دارند.

آنتی بیوتیک ها برای حفظ سلامت مرغ ها و محرک های مجاز رشد هم برای وزن گیری بیشتر شان در زمان کمتر بکار می روند که روی هم رفته اعمال شرایط مناسب پرورشی به تولید بهترین و باکیفیت ترین گوشت سفید مرغ منتهی می شود.

اغلب مرغ هایی که با این شیوه پرورش می یابند صنعتی و سفید هستند که به مرغ های ماشینی مشهورند اما دسته ای دیگر از مرغ ها وجود دارند که توانایی تولید گوشت باکیفیت و بسیار مرغوب ارگانیک را داشته و به مرغ های محلی یا بومی شهرت یافته اند.

پرورش مرغ و تولید گوشت سفید در ایران

گوشت مرغ بومی و محلی

مرغ های بومی و محلی همان مرغ هایی هستند که در بسیاری از روستا ها بصورت شخصی پرورش می یابند اما برخی از مراکز هم اخیراً پرورش مرغ های محلی را آغاز نموده اند و گوشتی بسیار ارگانیک بدون آنتی بیوتیک و محرک رشد به بازار وارد می سازند.
گوشت مرغ های بومی و محلی از نظر خواص و ارزش تغذیه ای با ارزش تر از گوشت مرغ های ماشینی و صنعتی ست به همین دلیل طرفداران بیشتری دارند ولی تولیدش هنوز از تقاضا کمتر بوده و به نوعی این محصولات کمیاب تر از گوشت مرغ صنعتی هستند.
گوشت مرغ های بومی و محلی پروتئین بسیار باکیفیت داشته و این پروتئین از کمیاب ترین اسید های آمینه تشکیل شده اند همچنین بخاطر شیوه های پرورشی و تغذیه سالم و بدون افزودنی، گوشت بعمل آمده از آنها در زمره ارگانیک ترین گوشت سفید مرغ قرار دارد و با بهترین کیفیت بصورت تازه در اختیار مصرف کنندگان و خانواده های ایرانی قرار می گیرد.
درحال حاضر گوشت مرغ های بومی یا محلی و گوشت بلدرچین اهواز هم بصورت تازه عرضه می شوند و هم بصورت یخ زده یا بصورت برش خورده قابل خریداری اند مثل سینه، ران یا گردن بسته بندی شده.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.