پخش و توزیع بهترین گوشت مرغ صنعتی

مرغ های صنعتی و گوشتی پرنده هایی پرورشی با سودآوری بسیار بالا می باشند که در تولید گوشت بهترین گزینه بوده و امروزه گوشت این طیور سودآور با بهترین درجه کیفی تولید، توزیع و پخش می گردد.
مرغ های صنعتی پرندگانی هستند که با شیوه صنعتی در مرغداری ها پرورش می یابند و امروزه در کشورمان بعنوان اصلی ترین طیور و اصلی ترین منابع تولید گوشت مصرفی خانواده ها محسوب می شوند.
مرغ هایی که به آنها صنعتی می گویند سفید رنگ هستند و درصد بیشتری از این مرغ های سفید با کمک هورمون و داروهای تسریع رشد نگهداری می شوند و به قول معروف برای اینکه رشد بیشتری در زمان اندک داشته باشند باید آنتی بیوتیک و هورمون دریافت نمایند البته این مواد بی ضرر بوده و انسان ها از خوردن گوشت های اینگونه آسیبی نمی بینند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پرورش مرغ های صنعتی

مرغ های گوشتی صنعتی که ذکر کردیم همگی از یک نژاد خاص هستند که به خاطر سازگاری شان با محیط های پرورشی می توانند رشد خوبی داشته باشند.
این مرغ ها از مرغ های محلی و بومی متمایز می گردند و مرغ های صنعتی قدرت تولید گوشت بالایی داشته و در تولید تخم و تکثیر هم سازگاری و توانایی بسیار خوبی ار خود نشان می دهند.
مرغ های صنعتی از نوع گوشتی در واقع بهترین گزینه جهت تولید گوشت هستند اما برای تولید بیشتر و همچنین در جهت تسریع روند رشد شان باید این مرغ ها از آنتی بیوتیک و برخی داروهای دیگر که مجاز هستند دریات نمایند به بیانی دیگر دریافت آنتی بیوتیک موجب حفظ سلامت شان شده و دریافت داروهای مجاز همچون هورمون موجب تسریع روند رشد می شود و در نتیجه جوجه های یکروزه گوشتی با این روش صنعتی می توانند در سه الی چهار هفته وزن بگیرند و به وزن کشتار برسند.
امروزه گوشت مرغ های گوشتی و صنعتی سفید رنگ را در تمامی مراکز و فروشگاه های پروتئینه خواهید یافت و حتی بصورت زنده نیز جوجه ها قابل خریداری اند و یا اینکه تخم های نطفه دار شان توسط مرکز ها و مرغداری های پرورش دهنده طیور، به فروش می رسند و با احتمال هشتاد درصد به بالا تخم های عرضه شده به جوجه تبدیل خواهند شد.
هم اکنون مرغداری ها یا سالن های بزرگ مختلفی وجود دارند که این سالن های مسقف با بکارگیری تهویه، پرژکتور یا خورشید مصنوعی، ظروف آب خوری و دان خوری و چندین وسیله دیگر به حفظ بهداشت محیط کمک می کنند و شرایط مساعد پرورش را فراهم می سازند و همچنین جوجه مرغ های پرورشی و صنعتی سفید رنگ پس از دوره ای کوتاه اضافه وزن داشته و آماده کشتار می شوند.
گوشت این مرغ ها هم بعد از کشتار بصورت گرم یا سرد و منجمد به بازار ارائه شده و در بهترین فروشگاه ها توزیع و پخش می شوند.
منبع: خوراک دام و طیور ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.