با خوردن گوجه فرنگی ریز گیلاسی دوران بارداری راحتی را تجربه کنید

طبق یک مطالعه هندی، مصرف طولانی مدت گوجه فرنگی ریز گیلاسی با اثرات مفیدی در بیماران مبتلا به دیابت مرتبط است. اگرچه تحقیقات بیشتر در این زمینه ضروری است، اما این یافته امیدوارکننده است.

شایان ذکر است یک مطالعه ایرانی به این نتیجه رسید که مصرف روزانه 200 گرم گوجه فرنگی خام تأثیر مطلوبی بر سطح فشار خون بیماران دیابتی نوع 2 دارد .

همچنین مشخص شد که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی همراه با سایر ترکیبات تأثیر مثبتی بر استرس اکسیداتیو در بیماران دیابتی دارد.

در حقیقت گوجه فرنگی سلامت دستگاه گوارش را افزایش می دهدو از ابتلای افراد به سرطان دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

گوجه
گوجه فرنگی منبع خوبی از کلرید است که جزء ضروری شیره های گوارشی است. یک گزارش همچنین در مورد تأثیر لیکوپن در گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان معده صحبت می کند .

دذ واقع فیبر موجود در گوجه فرنگی در اینجا نیز کمک می کند100 گرم گوجه فرنگی به شما 2 گرم فیبر (هم فیبر محلول و هم فیبر نامحلول) می دهد که سلامت روده را افزایش می دهد.

خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند گوجه فرنگی همچنین می تواند به شما در مقابله با گاستریت کمک کند، وضعیتی که در آن پوشش معده ملتهب است .

ویتامین C موجود در گوجه فرنگی همچنین برای استخوان سازی و سنتز بافت همبند بسیار مهم است. کمبود ویتامین C می تواند منجر به رشد ناکافی استخوان ها شود. این ویتامین با کاهش تحلیل استخوان در زنان یائسه نیز مرتبط است.

گوجه فرنگی همچنین سرشار از ویتامین K است که همراه با ویتامین D، نقش اساسی در متابولیسم استخوان ایفا می کند. همچنین تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد و در نتیجه احتمال شکستگی را کاهش می دهد.

حتی لوتئین موجود در گوجه فرنگی باعث تشکیل کلاژن می شود که به تقویت سلامت استخوان ها کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.